woensdag 2 maart 2022

Schakers naar het carnaval?


Het was opvallend rustig afgelopen maandag op de vereniging. Slechts 7 schakers wisten de weg te vinden naar De Flat. Good old Koos Stolk was als eerste klaar, hij bleek oneven en mocht thuis aan de koffie.

Drie partijen bleven over. 

Jan Spoor boekte eindelijk zijn eerste winst. Piet de Jong kwam in een lelijke penning terecht over de f-lijn. Dit bleek fataal.

Jean Paul Schriks en Marcel Bergen maakten er een spannende pot van, waarbij Marcel's koning voor langere tijd op f6 geparkeerd stond op een bord vol met stukken. JP mistte ergens de sterkste voortzetting en Marcel haalde het volle punt binnen.

Dirk Brijs nam het op tegen uw jarige correspondent. Dat Dirk niet van plan was, zonder te spelen, mij het punt cadeau te doen was al een tegenvaller. In de partij ontstond een kritische stelling waar ik besloot mijn torens te geven voor de dame en een vrijpion. Ik dacht dat dit voldoende zou zijn voor een winststelling. Dirk verdedigde zich echter met hand en tand ondanks alle valletjes welke ik voor hem zette onderweg.

Uit eindelijk kregen de torens vrij spel en was er geen houden aan, een puike pot van Dirk en een verdiend punt. Mijn eerste verlies in de competitie, en ik wissel stuivertje met Marcel om de plekken 2 en 3. Arjen blijft op 1 en Dirk staat op plaats 4.

Tekst Martin van der Hidde




Geen opmerkingen:

Een reactie posten