dinsdag 24 september 2019

Senioren ronde 3: Kruidenier en van der Hidde boffen....

De hoogste opkomst dit seizoen. Dertien leden vonden de weg naar de Flat.
Koos Stolk was oneven en mocht weer huiswaarts. En zo bleven er 6 partijen te spelen.

Michael Kroes speelde zijn eerste partij dit seizoen. Hans wist hem bijna pootje te haken, ik vermoed dat hij ergens de winst gemist heeft. De zwarte koning stond open en bloot en de witte dame en loper stonden klaar voor een invasie. Even later waren de dames echter geruild. De partij eindigde in remise.

Jan Spoor had toen de koning reeds omgelegd tegen Peter van Soest. Jan had een wit paard op c6 geplant, maar Peter zag dat de dekking van het paard eenvoudig ondermijnd kon worden. Dit luidde het begin van het einde in voor Jan die nog op 0 blijft steken.

Marcel had een ruimtevoordeel tegen Dirk. De laatste nam een risico met een vroeg e5 wat met een en-passant slag gepareerd werd. De koningsvleugel raakte hierdoor verzwakt. Maar de lange rokade van Dirk leek al op het trekken aan de noodrem. Marcel maakte dit af en komt op 2 uit 3.

Jean-Paul hield lang stand tegen Jos. Maar dat kostte een berg tijd. Waarschijnlijk was dit de oorzaak dat hij een volle toren cadeau deed. Jammer van een goed gespeelde partij.

De langste partij deze avond kwam op naam van Paul Blok en Peter Swart. De laatste moest een kwal inleveren om de witte aanval te temperen. En op de damevleugel hield de Van De Laar Opstelling [Ta8/Lc8] lang stand. Het eind heb ik niet gezien, maar op dat moment stond Paul veel beter.

Zelf speelde ik tegen Gert Dijkstra. In een Siciliaan ging ik voor de Maróczy bind. Ik dacht dat Gert zich niet los kon werken met d5, maar dat bleek wel te kunnen. Met mijn koning nog in het centrum werd het zeer penibel voor ondergetekende. Ik moet uiteindelijk voor rommelkansen gaan. Ik zag opeens een mooie kans om met een combinatie af te ruilen naar een eindspel met een kleine min. Ik offerde een kwaliteit en bood remise aan. Het offer was echter niet correct. Maar gezien de tijd op de klok nam Gert de remise aan.

Aanstaande maandag staat de eerste RSB wedstrijd van Maassluis op de kalender.

Uitslagen ronde 3:

Partijen ronde 3
Martin van der Hidde-Gert Dijkstra½-½
Paul Blok-Peter Swart½-½
Marcel Bergen-Dirk Brijs1-0
Jos Kruidenier-Jean-Paul Schriks1-0
Jan Spoor-Peter van Soest0-1
Hans Quak-Michael Kroes½-½

Stand na ronde 3:

PosNaamPartijenWinstRemiseVerlorenScore
1Martin van der Hidde321086,5
2Gert Dijkstra312069
3Peter Swart211064,2
4Jos Kruidenier211062,8
5Marcel Bergen320161
6Peter van Soest320155
7Paul Blok303054
8Dirk Brijs302138
9Michael Kroes101032,5
10Jean-Paul Schriks310224
11Hans Quak201123,3
12Jan Spoor200220,7
13Koos Stolk200216
14Arjen Kouwenhoven000029
15Jan Parre000028
16Piet de Jong000027
17Marc Janssen000026

1 opmerking:

  1. Ik kom woorden tekort voor de geweldige winst die je me hielp verdienen in slechts een week met binaire optiestrategie het spijt me zo dat ik in het begin twijfelde, ik heb $ 200 geïnvesteerd en $ 2500 verdiende in slechts één week, en bleef meer investeren, vandaag ben ik financieel succesvol, kunt u contact met hem opnemen via e-mail: carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen