zaterdag 21 september 2019

Vier leden van SVM binden strijd aan met GM Dimitri Reinderman

Terwijl er buiten een heerlijk nazomerweer heerst, wordt er in de bibliotheek van Vlaardingen geschaakt. Dimitri Reinderman, grootmeester sinds 1998, Nederlands kampioen in 2013, en #13 op de Nederlandse ratinglijst, geeft een schaaksimultaan.
Ik zie een hoop bekende gezichten, mijn teamgenoten van Fianchetto bijvoorbeeld. Ook ons oud-lid Piet Hofstee is van de partij. Met vier deelnemers is de schaakvereniging Maassluis heel goed vertegenwoordigd; Peter van Soest, Dirk Brijs, Jos Kruidenier en ondergetekende.
Dirk en Peter speelden een vergelijkbare opening, wat Dimitri de vraag ontlokte of ze misschien broers waren. Van de twee "broers" moest Dirk het eerst opgeven. Twee witte pionnen waren bijna omgetoverd in dames. Peter hield het wat langer vol, maar met een mat in één was de koek ook voor Peter op. Jos en ik waren toen nog bezig.

Jos had zich de hele partij goed verdedigd, maar hier ging het fout:


Jos speelde Lf1 om b5 te voorkomen vermoedelijk, maar dat geeft wit de kans een vrijpion te creeren met f5! De aangewezen zet is hier La2. f5 kan dan niet vanwege Lb1 schaak. Het witte voordeel is dan miniem. De partij duurde nog een aantal zetten, maar Dimitri liet de winst niet glippen.

Zelf offerde ik in de opening een pion waar ik wat vage compensatie voor kreeg. Al mijn trucs werden doorzien en in het loper-eindspel had ik geen schijn van kans.

Uiteindelijk won Dimitri al zijn partijen. Het krachtsverschil tussen een grootmeester en een sterke clubschaker blijft toch gigantisch.

Hieronder nog wat foto's genomen door Jos en mij.

Martin van der Hidde







1 opmerking:

  1. Ik kom woorden tekort voor de geweldige winst die je me hielp verdienen in slechts een week met binaire optiestrategie het spijt me zo dat ik in het begin twijfelde, ik heb $ 200 geïnvesteerd en $ 2500 verdiende in slechts één week, en bleef meer investeren, vandaag ben ik financieel succesvol, kunt u contact met hem opnemen via e-mail: carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen