zondag 10 september 2023

Jos Kruidenier schaakt snel.

Jos doet verslag van zijn deelname aan het NK snelschaken op 9 september:

Vandaag meegespeeld met het NK snelschaken in restaurant Rustburcht op Zuid, niet ver waar ik als peuter heb gewoond. Een schaakdiscipline waar ik altijd goed in ben geweest. Op de club eindig meestal bovenin of win ik en bij een van de vorige edities in 1996 in Dordrecht won ik in mijn groep toen hfl.100,= . Dat was vandaag een ander verhaal, mede door het aantal grootmeesters en meesters die mee speelden en veel jeugd waar je qua snelheid sowieso tekort komt. Totaal 21 partijen verdeeld in drie voorrondes en een finalepoule met speeltempo van 3 minuten per persoon per partij met een increment van 2 seconden per zet vanaf de eerste zet. Ik begon dramatisch met 1 uit 5, de jeugd was mij duidelijk de baas. Vervolgens herstelde ik in de 2e ronde met 3 uit 5. Ik had de smaak te pakken en met 4,5 uit 5 in de derde ronde wist ik me voor poule G te plaatsen boven de middenmoot dus. Elf ronden tegen sterke spelers. Dat bleek ook, de pijp was leeg want ik scoorde nog maar 2 punten uit 11 partijen. Uiteindelijk ben ik 83e geworden en mijn doelstelling bij de eerste honderd te eindigen ruimschoots gehaald, maar de drive die ik vroeger had is nu wel weg, het zal de leeftijd wel zijn. Organisatie was puik met een uitstekende lunch, geen airco wat het allemaal nog zwaarder maakte maar daar had iedereen last van. Totaal 208 deelnemers. https://livechess.nl/nksnelschaken/





Geen opmerkingen:

Een reactie posten