maandag 12 november 2018

SVM leden spelen in De Lier

Zaterdag 10 november deden een drietal leden van schaakvereniging
Maassluis mee aan het jaarlijkse rapidtoernooi van SIO.
Jan Parre, Dirk Brijs en Marcel Bergen. Jan had zijn dag niet.
Halverwege de dag zat het nummer "Was ik maar bij moeder thuis gebleven"
in zijn hoofd.
Er gingen meer partijen verloren dan gewonnen en een 8e plaats in zijn
groep was zijn lot. Een dag om snel te vergeten.


Een stuk beter ging het Dirk af. Hij won meer partijen dan hij verloor
en een keurige 2e plaats werd behaald.


Dirk Brijs (links)


Tot slot Marcel, ik werd geplaatst in de hoogste groep die volgens het
Zwitsers systeem speelden.
Het werd een zware dag, iedere partij was het knokken. Een partij ben ik
weggespeeld, een partij weggeblunderd. In het middenspel gaf ik pardoes een stuk weg.

Een partij gewonnen en de rest remise. Dit resulteerde in een 7e plaats.
De tegenstand deze dag was zeer zwaar. Het eindresultaat bekijkend zie ik dat ik de meeste weerstandspunten heb gehaald. Dat laat zien dat ik een zware tegenstand gehad heb en eigenlijk conform verwachting gepresteerd heb.
Het was ontzettend leerzaam en een leuk georganiseerd toernooi.

Uitslagen SIO Rapid Toernooi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten